I'm trying to get back

Tjeena! Just nu sitter jag i soffan med en liten busig gerbil som alltid lyckas rymma på något sätt...
Tidigare idag så var jag på S:t hansgården för att jag hade brist på umgänge. Då kom Klara. Hennes kanin Molle gick tyvärr bort den 2 juli när Klara var i Italien. Hon kom hem igår och hade inte varit på S:t hans ända sen Molle hade gått bort. Hon var såklart jätteledsen och jag försökte stötta henne så mycket som möjligt. Jag började till och med gråta lite eftersom jag och Molle var så bra kompisar. Därför har jag skrivit en liten dikt till honom.
 
Du fick mig att le.
Du fick mig att skratta.
Varje gång jag kom till dig verkade du bli lika glad som jag blev.
Du var så fin.
Du var så glad.
Varje gång jag tittade över till din bur på andra sidan så satt du där med din furriga päls och tittade tillbaka.
Varje gång jag kom gående och du var på marken så började du springa efter mig.
Du blev så glad när du lyckades fånga mig.
Då fick du lukta på mig och jag fick klappa dig.
Jag kommer inte glömma dig sötnos.
Vila i frid fina du.
 
   



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback